Nordea presenterar ”idén om någonting bättre”

Pressmeddelande | 2023-03-20 10:30

Nordea hyllar den nordiska idén om att alltid vilja göra morgondagen lite bättre. ”Idén om någonting bättre” presenteras med en marknadsföringskampanj i alla nordiska länder som inleds i mars 2023.

I kampanjen visas personer vars unika berättelser visar vilken roll Nordea har spelat i de nordiska samhällena och våra kunders liv i över 200 år. Berättelserna tar upp teman som hållbarhet, jämställdhet, företagande och innovation.

”Nordeas värderingar är djupt rotade i våra öppna, progressiva och samarbetsorienterade samhällen – egenskaper som kännetecknar länderna i Norden. Själv namnet Nordea kommer till och med från en sammanslagning av orden Nordic ideas. Vår nya varumärkesstrategi ger uttryck för det nordiska tankesättet att ständigt driva på utvecklingen och hur vi på Nordea uppfyller vårt syfte att förverkligar drömmar och önskningar för ett gemensamt bästa”, säger Ulrika Romantschuk, chef för Group Brand, Communication and Marketing.

”Idén om någonting bättre” kommer att synas i sociala medier, på teve, i tidningar och digitala medier samt i Nordeas egna lokaler och kanaler. Lanseringen sker i de nordiska länderna, Estland och Polen under mars och april.

”Vi berättar vår historia genom att sätta kunderna i centrum och hylla människorna i Norden. Det är en stolt hyllning av den nordiska inställningen till livet som gör oss så unika”, säger Ulrika Romantschuk.

Se filmen ”Idén om någonting bättre”

För ytterligare information:

Ulrika Romantschuk, chef för Group Brand, Communication and Marketing, +358 10 416 8023

Vi är en fullservicebank med en 200-årig tradition av att stötta och skapa tillväxt i de nordiska ekonomierna. Vi förverkligar drömmar och önskningar för ett gemensamt bästa. Varje dag arbetar vi för att våra kunder ska få en bättre ekonomi, leverera de bästa kundupplevelserna i alla våra kanaler och främja en hållbar utveckling. Nordeaaktien är noterad på Nasdaq-börserna i Helsingfors, Köpenhamn och Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.