Beklager...

Denne siden findes ikke på norsk

Bli værende på denne siden | Fortsett til en lignende side på norsk

Nordea presenterar rapporten för fjärde kvartalet och helåret 2014 onsdagen den 28 januari 2015

Regulatoriskt pressmeddelande | 2015-01-13 13:15

Rapporten publiceras cirka kl 07.00.

Presskonferens
Tid: 09.30
Plats: Smålandsgatan 17

Vd och koncernchef Christian Clausen presenterar resultatet.
Presentationen ges på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras. Efter presentationen följer en webbsänd frågestund med Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, och Ari Kaperi, Group CRO.

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 14.30

För att delta, ring +44(0)20 3427 1913, bekräftelsekod 1399312# senast tio minuter innan (14.20).
Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter en kort presentation från ledningen följer en frågestund.
Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com. Det går också att höra en uppspelning t o m den 4 februari på tel +44 (0) 20 3427 0598, kod 1399312#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 29 januari
Tid: 12.30 lokal tid
Plats: The Langham, 1c Portland Place, Regent Street, London W1B 1JA

Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer, och Emma Nilsson, IR Officer, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas pågå cirka en timme. Lunch kommer att serveras.
För att delta, kontakta: Kar Fun Ho på Morgan Stanley via e-post: KarFun.Ho [at] morganstanley.com (KarFun[dot]Ho[at]morganstanley[dot]com)

Hela rapporten på engelska och svenska
Delårsrapporten publiceras i sin helhet på engelska och svenska. Ett pressmeddelande med ett sammandrag av resultatet publiceras på engelska, svenska, danska, finska och norska.

Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 515
Petter Brunnberg, pressekreterare, tel 0738 66 10 87