Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea presenterar resultatet för andra kvartalet 2016 onsdagen den 20 juli

Pressmeddelande | 2016-07-07 15:15

Rapporten publiceras cirka kl 07.00.

Presskonferens
Tid: 09.00 Registreringen öppnar kl 08.30. Av säkerhetsskäl måste giltigt id-kort uppvisas.
Plats: Mäster Samuelsgatan 17 i Stockholm

Vd och koncernchef Casper von Koskull presenterar resultatet. Som tidigare meddelats kommer de viktigaste resultaten av den interna utredningen om Panama-relaterade offshorebolag i vår internationella private banking-verksamhet i Luxemburg också att presenteras.

Presentationen ges på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras. Efter presentationen följer en webbsänd frågestund med Torsten Hagen Jørgensen, Group COO.

För att delta, kontakta Magnus Nelin på Nordea via e-post: magnus.nelin [at] nordea.com (magnus[dot]nelin[at]nordea[dot]com)

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 14.30

Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Ari Kaperi, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter en kort presentation från ledningen följer en frågestund.
För att delta, ring +44(0)20 3427 1905, bekräftelsekod 7854006# senast tio minuter innan (14.20).

Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com. Det går också att höra en uppspelning t o m den 3 augusti på tel +44 (0) 20 3427 0598, kod 7854006#

Presentation för analytiker och investerare i London den 21 juli
Tid: 08.15 lokal tid
Plats: Nordea Bank, 5 Aldermanbury Square, EC2V 7BP, London

Deltagare: Casper von Koskull, vd och koncernchef; CEO, Torsten Hagen Jørgensen, Group COO; Ari Kaperi, Group CRO; Rodney Alfvén, chef för Investor Relations; Andreas Larsson, Senior IR Officer och Pawel Wyszynski, Senior IR Officer. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme.

För att delta, kontakta Ruby Megran på Nordea via e-post: ruby.megran [at] nordea.com (ruby[dot]megran[at]nordea[dot]com  )

Hela rapporten på engelska och svenska
Rapporten publiceras i sin helhet på engelska och svenska. Ett pressmeddelande med ett sammandrag av resultatet publiceras på engelska, svenska, danska, finska och norska.

Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 515
Emma Rheborg, chef för External Group Communications, 0733 80 22 63