Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea stolt officiell partner för Stockholm Pride 2017

Pressmeddelande | 2017-05-15 11:00

Nordea ska vara ett företag som står upp för allas lika värde. Därför går vi in som stolt officiell partner för Stockholm Pride 2017.

Nordea vill vara kundernas förstahandsval och en ansedd samhällsmedborgare och alltid agera utifrån ett tankesätt präglat av etik och värderingar. Nordea vill synliggöra detta genom att engagera sig i frågor som handlar om allas lika värde, där Stockholm Pride är en naturlig partner för ett sådant engagemang. Nordea har en spännande och utvecklande resa framför sig, och det här är ett viktigt steg i rätt riktning.

-   Att Nordea väljer att stödja Stockholm Pride går hand i hand med vår resa att förvandla och förbättra banken. Vi vill vara en marknadsaktör som tar ställning för allas lika rätt och värde samt att man ska respektera varandra och våga stå för det man tror på, säger Anna Storåkers, Sverigechef Nordea.

-   För oss betyder det mycket när stora ansedda företag som Nordea öppet ställer sig bakom vår festival och våra värdegrunder. Det både bekräftar att det vi gör och står för är viktigt och behövs, men ger oss även förutsättningarna för att kunna genomföra festivalen och nå ut till ännu fler människor. Vi ser fram emot en glädjefull och färgglad Pride med vår nya partner Nordea, säger Christian Gerdes, festivalchef, Stockholm Pride.

Nordea kommer genomföra både interna och externa aktiviteter innan och under festivalen och självklart kommer medarbetare gå i paraden den 7 augusti samt att vi kommer finnas i Prideparken mellan den 2 och 7 augusti.

För mer information:

Petter Brunnberg, Presschef Sverige +46738 661 087