Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Paul Bari utsedd till Group CIO och chef för Group Technology

Pressmeddelande | 2018-03-23 11:15

Paul Bari har utsetts till Group CIO och chef för Group Technology från den 1 april 2018. Han kom till Nordea i februari 2017, efter att ha varit Global Head of Technology Delivery hos Standard Chartered Bank, Singapore. Paul haft flera ledande befattningar hos Standard Chartered Bank, Barclays Capital och Commonwealth Bank of Australia.

I sina olika roller har Paul varit ledare för globala teknologiteam och för program inriktade på att öka affärseffektiviteten hos kärnteknologi. Han har också arbetat med tillsynsmyndigheter och varit ordförande för ett stort antal riskutskott. Paul kommer att rapportera till Torsten Hagen Jørgensen, vice vd och chef för Group Corporate Centre, och ingå i Group COO Executive Management-teamet.

- Efter några månader som tillförordnad chef för Group Technology har Paul visat att han är den bästa personen för jobbet. Han har en omfattande erfarenhet av leverantörshantering inom IT, produkter och service, och av globala finansiella tjänster, både den operativa sidan och leverantörssidan. Med Paul som chef är jag säker på att våra kunder och kollegor kan se fram emot tekniska lösningar av bästa klass, säger Torsten Hagen Jørgensen, vice vd och chef för Group Corporate Centre.

För ytterligare information:
Claes Eliasson, tf chef för Group External Communications, tel 072 141 67 12