Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Swedish Open blir Nordea Open 2020

Pressmeddelande | 2019-10-16 08:06

Nordea går in som ny titelsponsor till Swedish Open. 2020 byter den populära dam- och herrtennisturneringen därmed namn till Nordea Open.
- Vi är särskilt stolta över att kunna vara med och lyfta damtennisen till nya nivåer, säger Ninni Franceschi, chef Private Banking Sverige på Nordea.

Swedish Open i Båstad är ett av Sveriges äldsta och mest välbesökta idrottsevenemang, och därtill en central mötesplats för näringslivet kring viktiga frågor. Sedan starten 1947 har tävlingen vuxit och blivit en av de starkaste och mest populära grustävlingarna på touren.

- Vi är mycket glada över att gå in som ny titelsponsor till Swedish Open 2020. Turneringen är en viktig mötesplats för att träffa såväl befintliga som nya kunder då många företagsledare och entreprenörer befinner sig i Båstad under dessa veckor, säger Martin Persson, filialchef Nordea Sverige.

Turneringen fungerar som plattform för svenska spelare som får möjlighet att mäta sig med internationellt motstånd på hemmaplan.

- Vi är särskilt stolta över att vara med och lyfta satsningen på damtennisen. Det ligger i linje med vårt arbete inom mångfald och inkludering. På plats i Båstad kommer vi arrangera seminarier på det ämnet och även teman som entreprenörskap och fastighetsmarknaden, säger Ninni Franceschi.

Omkring 65 000 åskådare väntas följa turneringen.

- Vår ambition har varit att skapa ett tvåveckorsevenemang med tennis på högsta nivå för både damer och herrar. Vi är mycket glada för att nu ha Nordea med som partner i denna fortsatta utveckling. Nordea har lång erfarenhet och är mycket duktiga på att aktivera sig gentemot både publik och kunder, säger Christer Hult, Tournament Director.

Swedish Open är ett tvåveckorsevenemang och omfattar såväl herr som damsingel och dubbel. 2020 börjar tennistävlingarna med WTA-tävlingen (damer) vecka 28, följt av ATP-tävlingen (herrar) vecka 29.

För mer information om turneringen läs här.

För ytterligare information:
Tomas Björklund, chef för partnerskap och event på Nordea, tel. 070-755 74 42
Afroditi Kellberg, chef för extern kommunikation, Nordea, tel. 073-350 55 99
Christer Hult, Tournament Director, tel 073-433 68 01

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är en av de största bankerna i Norden och bland de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 10 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.