Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea utser Mark Kandborg som tillförordnad Chief Financial Officer

Regulatoriskt pressmeddelande | 2020-04-15 12:00

Nordea Bank Abp – Börsmeddelande – Ändring av styrelse/ledning/revisor

Som meddelades den 18 september 2019 ska Nordeas nuvarande Group Chief Financial Officer (CFO) och chef för Group Finance and Treasury, Christopher Rees, lämna Nordea för att flytta tillbaka till Storbritannien med sin familj. Christopher Rees gör sin sista arbetsdag den 30 april 2020.

Nordea har, vilket tillkännagavs den 30 januari 2020, utsett Ian Smith, idag Chief Financial Officer på Virgin Money UK PLC, till ny Group CFO och chef för Group Finance på Nordea.

Ian Smith tillträder vid ett datum som meddelas senare. Mark Kandborg, Group Treasurer, chef för Treasury & Asset and Liability Management, utses som tillförordnad Group CFO fram till dess att Ian Smith tillträder sin befattning i Nordea.

Afroditi Kellberg, chef för extern kommunikation Sverige, tel. 073 350 55 99
afroditi.kellberg [at] nordea.com

Detta börsmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 13.00 EET den 15 april 2020.

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den ledande banken i Norden. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.