Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea ogiltigförklarar återköpta aktier

Regulatoriskt pressmeddelande | 2022-02-21 08:15

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Totalt antal rösträtter och kapital
21 februari 2022, kl. 9.15 EET

Nordea Bank Abp (”Nordea”) har idag ogiltigförklarat 37 851 662 egna aktier, som innehafts för kapitaloptimeringsändamål och förvärvats genom aktieåterköp, i enlighet med styrelsens beslut.

Ogiltigförklaringen av egna aktier registrerades hos det finska handelsregistret den 21 februari 2022. Efter ogiltigförklaringen uppgår det totala antalet aktier i Nordea till 3 892 983 149 och det totala antalet rösträtter kopplade till aktierna till 3 892 983 149.

Nordea innehar 8 380 398 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 7 112 244 egna aktier för ersättningsändamål.

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Group Communication, +358 10 416 8023 eller press [at] nordea.com (press[at]nordea[dot]com)

Detta börsmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl. 9.15 EET den 21 februari 2022.

Nordea är en ledande fullservicebank i Norden. Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar och ambitioner – och det har vi gjort i 200 år. Vi vill göra verklig skillnad för våra kunder och i de samhällen där vi är verksamma – genom att vara en stark och personlig finansiell partner. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.