Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Ian Smith börjar på Nordea i oktober 2020

Regulatoriskt pressmeddelande | 2020-09-28 13:30

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Ändring av styrelse/ledning/revisor
28 september 2020 kl. 14.30 EET

Som tidigare meddelats har Ian Smith utsetts till Nordeas nya Group CFO och chef för Group Finance. Han kommer att ingå i koncernledningen och rapportera till vd och koncernchef Frank Vang-Jensen. Det är nu bekräftat att Ian Smith kommer till Nordea i oktober 2020 och att han börjar sin tjänst den 24 oktober 2020.

– Jag hälsar Ian varmt välkommen till Nordea-teamet. Jag är glad över att han nu tillträder sin tjänst och jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med honom mot vår gemensamma vision att vara en stark och personlig finansiell partner. Samtidigt vill jag tacka Mark Kandborg, Group Treasurer, chef för Treasury & Asset and Liability Management, för hans goda arbete och engagemang som tillförordnad Group CFO, säger Frank Vang-Jensen.

Lotte Bruns, chef för extern kommunikation, +358 1041 680 23 eller press [at] nordea.com

Detta börsmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 14.30 EET den 28 september 2020.

Nordea är den ledande nordiska fullservicebanken. Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar och ambitioner – och det har vi gjort i 200 år. Vi vill göra verklig skillnad för våra kunder och i de samhällen där vi är verksamma – genom att vara en stark och personlig finansiell partner. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.