Beklager...

Denne siden findes ikke på norsk

Bli værende på denne siden | Fortsett til en lignende side på norsk

Nordea rankad som bästa företagsbanken i Norden

Pressmeddelande | 2019-11-28 07:00

Nordea valdes igen till bästa företagsbank bland nordiska storföretag i Prosperas undersökning för 2019 och fick rekordhöga kundnöjdhetspoäng. Det är tredje året i rad som Nordea röstas fram som bästa företagsbank i Norden och fjärde året i rad med stigande kundnöjdhet. I Danmark, Norge och Finland rankades Nordea som nummer ett bland sina närmaste konkurrenter.

– Jag är mycket stolt över vad teamet har åstadkommit och erkännandet att våra företagskunder uppskattar det heltäckande erbjudandet från Corporate & Investment Banking över hela Norden. Vi är mycket tacksamma för kundernas förtroende för oss, vilket visar på styrkan i vårt långsiktiga partnerskap. Vi ska göra vårt yttersta för att förbli en värdeskapande, långsiktig partner och detta erkännande sporrar oss till fortsatta förbättringar och att vara en stark personlig och finansiell partner för våra kunder, säger Mathias Leijon, Global Co-Head för Nordea Corporate & Investment Banking (C&IB).

I Norge och Danmark rankades Nordea C&IB som bästa företagsbank med de högsta kundnöjdhetspoängen någonsin i en Prospera-undersökning. Även i Finland var Nordea C&IB klar vinnare i Prosperas årliga undersökning bland storföretag för andra året i rad. Nordea C&IB i Sverige kom på andra plats i undersökningen för 2019.

– Att förtjäna våra kunders förtroende och utses till bästa företagsbank i Norden gör mig mycket stolt. Att göra det tre år i rad är ett bevis på att vi skapar värde i hela värdekedjan. Det som enar oss är vårt stora engagemang i våra kunders affärsverksamhet och jag ser fram emot att vidareutveckla vårt företagserbjudande ytterligare under 2020 och nästkommande år, säger Martin A Persson, chef för Nordea Wholesale Banking.

Sedan 2016 har Nordea klättrat från nummer fem till nummer ett i Prosperas företagsundersökning.

– Prosperas företagsundersökning är en viktig måttstock för företagsbanker. Och ingen annan bank har tidigare tagit hem fyra förstaplatser i Prospera under samma år, säger Mathias Leijon.

Mathias Leijon, Global Co-Head för Nordea Corporate & Investment Banking, +46 (0)10 156 56 39
Afroditi Kellberg, chef för extern kommunikation Sverige, +46 (0)73 350 55 99

313 ekonomi- och finanschefer intervjuades för Prospera-enkäten. Samtliga tabeller finns på Prosperas webbplats.

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den ledande banken i Norden. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.